
Technologia mycia parowego:
Mycie parowe jest to rewolucyjna metoda mycia samochodów, która polega na tym że generowana w bojlerze para jest następnie wystrzeliwana z pistoletu bezpośrednio na lakier auta pod ciśnieniem 8 atmosfer usuwając brud, błoto i inne zanieczyszczenia. Umytą za pomocą pary powierzchnie trzeba przetrzeć szmatką z mikrofibry aby pozbyć się resztek wilgoci i uniknąć powstania zacieków, w rezultacie uzyskujemy czystą i lśniąca powierzchnię. Para ma też o wiele lepsze właściwości penetrujące niż woda i dlatego wypłucze brud, piasek nagromadzony we wszystkich szczelinach samochodu.
Mycie parą jest to najbardziej bezpieczna metoda mycia samochodu, nie powoduje zarysowań. W przeciwieństwie do konwencjonalnych metod mycia samochodów. W tym przypadku strumień pary jest o wiele łagodniejszy od wysokociśnieniowego strumienia wody, a to jest bardzo istotna sprawa, ponieważ Dzisiejsze wodne lakiery stosowane na autach są bardzo delikatne, myjnie automatyczne w bardzo szybkim tempie niszczą takie lakiery tworząc na nich liczne rysy, hologramy, swirle, natomiast w przeciwieństwie do nich myjnia parowa nie powoduje zarysowań. Ponieważ para nie działa mechanicznie na karoserię.
Mycie parowe to także wielki krok w stronę ochrony środowiska ponieważ przy zwykłym myciu zużywamy około 100litrów wody na umycie jednego samochodu, natomiast przy myciu parowym średnie zużycie wody to około 3 Litry.
Kilka najważniejszych pytań:
1. Dlaczego Twój Samochód wybrałby myjnię Parową?
- Jest to SPA (odnowa biologiczna) dla samochodu - Według badań – mycie parowe powstrzymuje korozję nawet o 3 lata - Według badań - zwalnia procesy korozyjne w zimie (w stosunku do mycia wodnego') o 7 razy! - Twoje auto w zimę zawsze wyjedzie suche dzięki czemu nie zamarznie!
2. Czy jest jakaś przewaga?
- Lepsze efekty wizualne po myciu – nie zostawia nalotu jak w przypadku mycia wodą - Ochrona środowiska około 3L wody na samochód - Bez ścieków
3. Jak to działa?
Gorąca para oczyszcza karoserię. Wystrzeliwane ciśnienie powoduje usunięcie błota i większości zabrudzeń Para przekazuje jon dodatni powierzchni czyszczonej, bród również go otrzymuje dzięki czemu obie powierzchnie się odpychają. Następnie ściereczka z mikrofibry pochłania resztę wilgoci i brudu oczyszczając lakier Auto jest polerowane i gotowe do dalszej jazdy.
4. Czy to bezpieczne?
Tak. Zjonizowana sucha para przekazuje ładunek statyczny powierzchni czyszczonej i zabrudzeniom na niej, dzięki czemu ściereczka z mikrofibry pochłania brud i wilgoć bez zarysowań lakieru.
5. Czy ciśnienie nie jest za duże?
Nie. Ciśnienie jest nieodczuwalne dla karoserii ani innych przedmiotów czyszczonych, jest nawet 7 krotnie niższe niż w przypadku mycia wodno - ciśnieniowego.
6. Czy można myć w temperaturze np +35 stopni albo w zimie przy -20?
Tak. W bezpieczny sposób (czego nie można powiedzieć o wodzie). Temperatura jest przekazywana stopniowo dzięki czemu nie dochodzi do szoku termicznego jak w przypadku mycia wodą.
